Офіційний сайт Немерченської сільської ради
Середа, 16.01.2019, 10:43
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS
Головна | Нове в законодавстві | Мій профіль | Вихід
Меню сайту
Форма входу

Пошук
Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Січень » 29 » Україна продовжує вдосконалювати трудове законодавство
09:14
Україна продовжує вдосконалювати трудове законодавство
1 січня 2013 року вступає в дію новий закон «Про зайнятість населення», що днями підписаний Президентом України В.Януковичем. УСПП взяв актину участь в підготовці даного документу, в ньому врахована значна частина пропозицій промисловців, підприємців і роботодавців.

Які зміни документом вносяться у трудове законодавство України? Відповідно до нового закону про зайнятість, кожен має право на вільний вибір місця, виду діяльності та роду занять, яке забезпечується державою шляхом створення правових, організаційних та економічних умов для такого вибору.

Для стимулювання зайнятості населення держава компенсовуватиме роботодавцю витрати пов’язані із сплатою єдиного соціального внеску за працевлаштування осіб, неконкурентоспроможних на ринку праці. Працедавці, що реалізовуватимуть інфраструктурні проекти за державного та місцевих бюджетів зобов’язуватиметься залучати до таких робіт безробітних, а роботодавець, який протягом року забезпечував створення робочих місць та забезпечував виплату заробітної плати у розмірі не нижче 3 мінімальних заробітних плат, у наступному році має право на зменшення розміру єдиного соціального внеску.

Суб’єкт малого підприємництва, який створює нові робочі місця та працевлаштовує на них безробітних строком не менше ніж на два роки, протягом першого року, отримає щомісячну компенсацію у розмірі мінімального страхового внеску. Для студентів денної форми навчання буде запроваджено стажування з відкриттям трудової книжки; молодим працівникам, які погодилися працювати у сільській місцевості надаватимуться «стартові виплати».

Особи, віком від 45 років (страховий стаж більше 15 років) матимуть право на одноразове отримання „ваучера” на професійне навчання; професійне навчання безробітних буде здійснюватися на замовлення роботодавця під конкретне робоче місце або для самозайнятості особи; запровадження механізму підтвердження професійної кваліфікації, здобутої шляхом неформального навчання тощо.

Новим законом про зайнятість населення впорядковується, у відповідність до європейських стандартів, також діяльність суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, врегульовується питання наймання працівників такими інституціями для виконання роботи в іншого роботодавця.

Одночасно, з урахуванням міжнародного досвіду змінюється правовий статус Державної служби зайнятості як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Одним з основних аспектів нового Закону є формалізація та узагальнення прав та обов‘язків роботодавця в системі зайнятості населення. Стаття 50 цілком присвячена зазначеному питанню. Так, відповідно до нового закону, роботодавці самостійно або через їх об‘єднання мають право:

- брати участь у здійсненні заходів щодо забезпечення зайнятості населення;

- погоджувати зміст професійного навчання та приймати участь у державній кваліфікаційній атестації, державній атестації осіб за результатами професійного навчання та підтвердженні професійної кваліфікації за робітничими професіями осіб, що бажають підтвердити результати неформального навчання;

- подавати пропозиції до проектів актів законодавства з питань зайнятості населення та трудової міграції; участі у здійсненні контролю за дотриманням законодавства у сфері зайнятості населення, трудової міграції, професійного навчання та підтвердження кваліфікації працівників;

- брати участь через представницькі органи роботодавців в управлінні загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням

- одержувати від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, безоплатно інформацію про пропонування робочої сили, послуги з добору і направлення на працевлаштування незайнятого населення;

- брати участь в організації та проведенні громадських робіт, організовувати та проводити інші види робіт тимчасового характеру;

- одержувати від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, компенсації у розмірах і порядку, що встановлені цим Законом та іншими актами законодавства, прийнятими на його виконання.

При цьому, роботодавцям забороняється висувати будь-які вимоги дискримінаційного характеру в оголошеннях (рекламі) про роботу та під час проведення добору працівників, а також вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя, застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, вчиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин.

Також новим законом забороняється роботодавцю залучати до роботи працівників, що наймаються суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, для подальшого виконання ними роботи на інших підприємствах («оренда персоналу»), в установах та організаціях у разі, коли у такого роботодавця:

- протягом року здійснено скорочення чисельності (штату) працюючих;

- не дотримано нормативу чисельності працівників основних професій, задіяних у технологічних процесах основного виробництва;

- передбачається виконання робіт у шкідливих, небезпечних та важких умовах праці, а також робіт за основними професіями технологічного процесу основного виробництва.

Безпосередньо організації роботодавців та їх об'єднання тепер не тільки беруть участь у формуванні та реалізації державної і регіональної політики зайнятості та здійсненні заходів щодо забезпечення зайнятості населення, розробленні проектів актів законодавства з питань зайнятості населення та трудової міграції, але й мають право вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування обов'язкові для розгляду пропозиції щодо зайнятості населення.

Крім того, новим законом розширено перелік осіб, які тепер згідно з законом мають право відноситися до працюючого населення, і, відповідно, отримувати від держави та фондів загальнообов‘язкового державного соціального страхування необхідну матеріальну та консультаційну підтримку. Так, зокрема, до таких осіб тепер відносяться непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, інвалідом I групи або за особою похилого віку, батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства; особа, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за ним відповідно до законодавства.

Важливо звернути уваги роботодавцям на те, що новим законом запроваджено квоту працевлаштування категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштування підприємствами, установами та організаціями з чисельністю штатних працівників понад 20 осіб у розмірі 5 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників за попередній календарний рік

До таких осіб відносяться:

- один з батьків або особа, яка їх замінює і має на утриманні дітей віком до шести років, виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину-інваліда, утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда I групи (незалежно від причини інвалідності);

- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;

- особи, яким виповнилося 15 років та які прийматися на роботу;

- особи, звільнені після відбуття покарання або примусового лікування; молодь, яка закінчила або припинила навчання, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і яка вперше приймається на роботу;

- особи, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 10 і менше років тощо.

Роботодавці самостійно розраховують квоту та забезпечують їх працевлаштування, а також щороку звітують про її дотримання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Важливим нововведенням нового закону є включенням до системи регулювання ринку праці заходів щодо запровадження стимулювання вітчизняного виробництва до створення нових робочих місць у пріоритетних галузях економіки та сільській місцевості; сприяння самозайнятості населення шляхом стимулювання відкриття власного бізнесу, в тому числі в сільських населених пунктах та на депресивних територіях.

Серед безоплатних послуг роботодавцю, які надаватиме орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, необхідно відмітити такі, як:

- сприяння громадянам у підборі підходящої роботи;

- надання роботодавцям послуг з добору працівників; сприяння громадянам в організації підприємницької діяльності, зокрема шляхом надання індивідуальних та групових консультацій;

- участь у реалізації заходів, спрямованих на запобігання масовому вивільненню працівників, профілактика настання страхового випадку, сприяння мобільності робочої сили та зайнятості населення в регіонах з найвищими показниками безробіття, монофункціональних містах та населених пунктах, залежних від містоутворюючих підприємств;

Одним з прогресивних моментів нового закону стало запровадження пільг по сплаті єдиного соціального внеску при умові створення роботодавцем нових робочих місць. Так, згідно нового Закону України «Про зайнятість населення» роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців забезпечував створення нових робочих місць, працевлаштовував на них працівників і упродовж цього періоду щомісяця здійснював їм виплату заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати за кожну особу, протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати за кожну таку особу щомісяця за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених у бюджеті Пенсійного фонду України, компенсуються фактичні витрати у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску за відповідну особу за місяць, за який він сплачений, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. У разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Крім того, роботодавцю, який працевлаштовує на нове робоче місце громадян, не достатньо конкурентоздатних на ринку праці та яким надано статус безробітного, за направленням територіальних органів у сфері зайнятості населення строком не менше ніж на два роки щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

Компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування особи за рахунок коштів, передбачених у бюджеті Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, коштів Державного бюджету України та Фонду соціального захисту інвалідів.

Для стимулювання самозайнятості населення, підприємницької ініціативи центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, забезпечує надання безоплатних індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності, а також виплачується допомога по безробіттю одноразово для організації такої діяльності.

Суб'єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних строком не менше ніж на два роки за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності, щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

Студенти вищих та учні професійно-технічних навчальних закладів, що здобули професію (кваліфікацію) за освітньо-кваліфікаційним рівнем "кваліфікований робітник", "молодший спеціаліст", "бакалавр", "спеціаліст" та продовжують навчатися на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні, мають право проходити стажування за професією (спеціальністю), за якою здобувається освіта, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, на умовах, визначених договором про стажування у вільний від навчання час.

Стажування проводиться за індивідуальною програмою під керівництвом працівника підприємства, установи, організації, який має стаж роботи за відповідною професією (спеціальністю) не менш як три роки. Вищі та професійно-технічні навчальні заклади разом з роботодавцями сприяють студентам і учням у доступі до інформації про можливість стажування.

У разі коли в період стажування особа, зазначена у частині першій цієї статті, виконує професійні роботи, підприємство, організація, установа за всі роботи, виконані відповідно до наданих завдань, здійснює виплату їй заробітної плати згідно з установленими системами оплати праці за нормами, розцінками, ставками (окладами) з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок.

В УСПП сподіваються, що новий Закон України «Про зайнятість» сприятиме поліпшенню ситуації на національному ринку праці, стимулюватиме роботодавців до створення робочих місць, поліпшить інвестиційний клімат в державі.


Переглядів: 533 | Додав: holtyan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright holtyan © 2019